
Adres: Polska, miasto: Goleniów
Dyrektor/osoba do kontaktu: Daniel Jacewicz
Rok założenia/ilość edycji: Festiwal został założony w 1999 roku. W 2025 roku odbędzie się jego 26 edycja.
Dostępne przestrzenie: Festiwal odbywa się w przestrzeniach Rampy Kultura, która składa się z dwóch sal teatralnych i studia, oraz niewielkiej przestrzeni przeznaczonej do pokazów na świeżym powietrzu. Pokazy odbywają się również w pobliskiej Wieży Ciśnień, w Goleniowskim Domu Kultury, Bibliotece Miejskiej, oraz na otwartych placach i ulicach miasta.
Opis idei:Festiwal BRAMAT, znany w Polsce i na świecie, przybrał rangę święta miasta skoncentrowanego na łączeniu środowisk lokalnych i ich rozwoju, a także łączeniu społeczności lokalnych ze środowiskami artystów. Teatr gości w swoich progach w tym czasie wielu artystów z Polski i świata, którzy chętnie rozmawiają i nawiązują relację ze swoimi widzami. Taka forma Spotkań zaprasza publiczność i całą społeczność do angażowania się we wspólne procesy artystyczne i społeczne. Spotkania Teatralne BRAMAT umożliwiają budowanie wspólnej tożsamości kulturowej, motywuje do podejmowania własnych inicjatyw i zachęca do aktywnego życia społeczno-kulturalnego. BRAMAT to projekt realizowany co roku od 1999, wciąż ewoluujący, konsekwentnie poszerzający i pogłębiający obszar oddziaływania.
Czy festiwal posiada hasło edycji: Nie.
Rodzaj pokazywanego teatru: Organizatorzy otwarci są na wszelkie formy teatru, ze szczególnym uwzględnieniem teatru ruchowego oraz posługującego się muzyką i śpiewem. Festiwal szczególnie promuje teatry młode, oraz lokalne – zrzeszone w Zachodniej Offensywnie Teatralnej.
Forma aplikowania: Nabór odbywa się na zasadzie zaproszeń kuratorskich, oraz wymian międzynarodowych. Wiele spektakli pokazywanych na Festiwalu jest wynikiem europejskich projektów współpracy Teatru Brama z partnerami zagranicznymi, albo odbywa się na zasadzie zaproszenia zwrotnego. Festiwal pokazuje także spektakl nagrodzone w Konkursie na Najlelszy Spektakl Teatru Niezależnego The Best Off.
Zasady uczestnictwa: W zależności od przypadku, spektakle opłacane są na poziomie transportu lub honorarium, albo finansowane z zewnętrznych projektów wymiany międzynarodowej.
Otwartość na udział w nowej sieci teatralnej: Tak